السبت، 2 ديسمبر 2017

يعز عليّ حين أدير عيني , أفتش في مكانك لا أراك

أراك هجرتني هجرا طويلا

وما عودتني من قبل ذاك ..

عهدتك لا تطيق الصبر عني

وتعصي في ودادي من نهاك  ..


بقالك كتير مجيتليش في الحلم , وحشتني يا غالي اوي
عارف يا غالي الدنيا اتغيرت اوي من بعدك
فيه حاجات كتير حصلت , حاسة انك لو كنت هنا مكنتش هتستحملها وهتعجز
وانا مكنتش هستحمل اشوفك عجوز ..
عارف يا غالي , كان نفسي اوي تشوفني وانا دكتورة
انا كبيرة اهو يا جدو وبقيت " قد الباب " وبقيت دكتورة بجد
مش كنت دايما تقولهم الدكتورة سارة جت اهي .. من وانا لسة صغيرة ؟
حبيبي يا جدو , ربنا يرحمك يارب ويجعل قبرك روضة من رياض الجنة يارب
محدش في الدنيا يشبهلك ..
عارف اكتر حاجة بشتاقلها هي ايدك .. ايدك وحضنك
مكنش فيه حضن دافي زي حضنك انت , ولا ايد حنينة زي ايدك
ربنا يرحمك يارب
عارف لولا ان احنا عارفين وموقنين ان فيه آخرة وجنة باذن الله
كان زمان قلوبنا اتفطرت ..
عارف يا جدو بيجيلي ناس كبار كتير في الصيدلية , وفيه واحد منهم بيقولي يا " بنتي"
عمو دا بيفكرني بيك اوي يا جدو , ببقي نفسي اوطي ابوس ايده زي ما كنت ببوس ايدك الحنينة ..
من بعد موتك يا جدو وانا بقيت بخاف من الموت وبحسه قريب اوي
وبخاف اخسر اي حد بحبه في لحظة , عشان كدا مبقتش بستني اخسرهم
بقيت بكلمهم دايما وكتير ومزعلش منهم فترة طويلة او بحاول
مبقتش مآمنة للوقت والزمان زي زمان
الدنيا بتجري اوي اوي يا جدو .. تخيل انا فاضلي كام شهر واتم 24 سنة !
عمري بيجري يا جدو
هو انت مش هتيجي تزورني بقي وتحضنني زى زمان ؟
انا صاحبت ناس كتير اوي يا جدو , بس كنت عايزة احكيلك عليها
قلبها طيب اوي يا جدو , وانا حبيتها اوي
بس قلبي بيوجعني عليها , ومش عارفة اعمل ايه ..
فيه حاجات يا جدو مش بتلاقي حروف تطلع فيها
بتتكتم في قلبنا ومبتخرجش
انا نفسي بس ربنا يجمعنا كلنا في الجنة ويرضي عنا

ليست هناك تعليقات: